خرید و فروش انواع گوشی

خرید و فروش انواع گوشی موبایل

خرید و فروش انواع گوشی

خرید و فروش انواع گوشی موبایل

مقایسه گوشی شیائومی با هواوی

مقایسه گوشی شیائومی با هواوی

هر دوی این شرکت ها چینی بوده و از نظر کشور طراحی نمی توان پاسخی دقیق به گوشی هواوی بهتره یا شیائومی داد. اما از معیارهایی دیگر مانند تاریخچه و سیستم عامل می توان آنها را مقایسه کرده و پاسخی به گوشی هواوی بهتره یا شیائومی داد. شیائومی تاریخچه طولانی ای ندارد و کمتر از یک دهه از احداث آن گذشته اما در همین مدت توانسته به یکی از پرفروش ترین برندهای موبایل دنیا تبدیل شود. سیستم عامل هر دوی این برندها اندروید است اما رابط کاربری آنها تفاوت هایی با هم دارد که می تواند در پاسخ به گوشی هواوی بهتره یا شیائومی مدنظر قرار گیرد.مقایسه گوشی شیائومی با هواوی

رابط کاربری گوشی هواوی بهتره یا شیائومی ؟

اما یکی از معیارهای بررسی گوشی هواوی بهتره یا شیائومی ، بررسی رابط کاربری است. رابط کاربری شیائومی MIUI است که این رابط کاربری شباهت‌ های بسیار زیادی به سیستم عامل اپل دارد و برخلاف سایر نسخه‌ های اندروید، دارای صفحه مخصوص اپلیکیشن‌ ها نیست. اما بهتر است در پاسخ به گوشی هواوی بهتره یا شیائومی رابط کاربری هواوی یا EMUI را نیز بررسی کرد. البته به تازگی منابع اعلام کرده اند که سیستم عامل موبایل هواوی به عنوان جایگزینی برای اندروید از سال 2012 در حال توسعه بوده است. گوشی های جدید هواوی میت 20 به رابط کاربری EMUI 9.0 مجهز شده ‌اند. جالب است بدانید که این رابط کاربری جدید، ژست ‌های حرکتی و حرکت ‌های انگشتان دست را جایگزین کلید‌های فیزیکی اندروید کرده است. بنابراین این یک نکته مثبت برای پاسخ به سوال گوشی هواوی بهتره یا شیائومی است.

برای بررسی گوشی هواوی بهتره یا شیائومی می توان به مقایسه رویکرد کسب و کار این دو برند اشاره کرد. به نظر می رسد شیائومی به سرعت در حال پیشروی در بازار و در تلاش برای به دست آوردن سهم و درآمد بیشتر در بازار بین المللی است و این می تواند موفقیتی بزرگ برای آن بوده و در مقایسه گوشی هواوی بهتره یا شیائومی تاثیر گذار باشد. هواوی نیز یک شرکت بزرگ دیگر با سابقه طولانی است که نقش مهمی در بازار گوشی های هوشمند ایفا می کند و می تواند یک راهنما برای درک مبحث گوشی هواوی بهتره یا شیائومی باشد.

رابط کاربری گوشی هواوی بهتره یا شیائومی ؟

سنسور دوربین گوشی هواوی بهتره یا شیائومی

اگر بخواهیم پاسخی دیگر به سوال گوشی هواوی بهتره یا شیائومی بدهیم، می توان ویژگی های دوربین را نیز در این دو برند بررسی کرد یا بتوانیم به صورت ضمنی توضیحی برای دوربین گوشی هواوی بهتره یا شیائومی پیدا کنیم.  برای این منظور دو گوشی هواوی میت 20 پرو و Mi 8 pro شیائومی را بررسی می کنیم یا به پاسخ دوربین گوشی هواوی بهتره یا شیائومی برسیم.

گوشی میت 20 پرو دارای یک دوربین سه گانه است که دارای رزولوشن های 40، 20 و 8 مگاپیکسل هستند و شکی نیست که در نور روز تصاویر بی نظیری را ثبت می کند. این گوشی مانند p20 pro دارای زوم 3 برابر و زوم ترکیبی 5 برابر است که به شما اجازه می دهد جزئیات دقیقی از مناظر دور را مشاهده کنید. اما دوربین Mi 8 pro دوربین دوگانه بوده و دارای رزولوشن 12 و 20 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 20 مگاپیکسل همراه با لرزشگیر اپتیکال است. همین دوگانه بودن خود می تواند پاسخی به دوربین گوشی هواوی بهتره یا شیائومی بدهد.سنسور دوربین گوشی هواوی بهتره یا شیائومی

پردازنده گوشی هواوی بهتره یا شیائومی

هواوی میت 20 پرو از پردازنده جدید کایرین 980 هواوی استفاده می کند. اما Mi 8 pro  از تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام استفاده می کند که در بسیاری از گوشی های دیگر اندروید نیز استفاده شده و تراشه ای بسیار سریع است.  با این حال تست های بنچمارک نشان می دهد که وزنه به سمت پردازنده کایرین 980 سنگین تر است و بهتر می تواند کارهای گرافیکی را اجرا کند و پاسخی بهینه به پردازنده گوشی هواوی بهتره یا شیائومی باشد.پردازنده گوشی هواوی بهتره یا شیائومی

مشکلات گوشی های شیائومی

اما از جمله مشکلات گوشی های شیائومی می توان به نسخه های فیک موجود در بازار اشاره کرد. گوشی ‌های نسخه چین (برای نمونه Mi 6X و Redmi 6 Pro) به ROM چینی مجهز هستند و در کنار پشتیبانی نکردن از زبان فارسی و Play Store، برنامه‌های غیر قابل استفاده چینی را هم از قبل روی خود نصب کرده اند.

مشکلات گوشی های شیائومی

کیفیت گوشی های شیائومی به چه صورت است؟

یکی دیگر از عیب‌های بزرگ ROM فیک، وجود مشکلات، باگ‌ها و نقص ‌ها و حتی گاهی نداشتن برخی قابلیت‌ ها است. این موضوع می تواند روی کیفیت گوشی های شیائومی تاثیرگذار باشد و موجب افت کیفیت آنها شود.

برای فروش گوشی خود با بالاترین قیمت می توانید  آگهی رایگان  خود را درسایت شهر24 ثبت کنید


چگونه گوشی دست دوم خود را با بهترین قیمت بفروشیم؟

متاسفانه وضعیت بازار موبایل کشورمان به این شیوه تغییر یافته و خرید گوشی‌های دست دوم از سوی فروشندگان موبایل با قیمت عادلانه‌ای انجام نمی‌شود. حتی در برخی شرایط دیده شده که فروشندگان سودجو گوشی دست دوم فرد غیرآگاهی را با قیمتی ارزان‌ خریداری کرده و پس از اعمال تغییرات ظاهری کوچکی بر روی دستگاه، آن را با قیمت‌های نجومی به فرد غیرآگاه دیگری فروخته‌اند! اگر گوشی هوشمند خود را به دست فروشنده‌ای بسپارید تا برای آن قیمت تعیین کند، بدون شک به تمام نواقص ظاهری کوچک و کمبودهای دستگاه اشاره خواهد کرد و از این عوامل به عنوان دلیل افت قیمت چشمگیر محصول استفاده می‌کند.

بنابراین فروش گوشی دست دوم با قیمت عادلانه و مناسب هم اکنون به یک معضل اساسی تبدیل شده است. اما روش‌ها و نکاتی وجود دارند که با در نظر گرفتن آن‌ها می‌توانید گوشی دست دوم خود را با بهترین قیمت ممکن به فروش برسانید. در این مقاله ما به شرح این موضوعات می‌پردازیم. اگر قصد دارید که گوشی دست دوم‌تان با بهترین قیمت ممکن به فروش برسد، حتما به موارد زیر توجه کنید. لازم به اشاره است که پیش از اقدام به منظور فروش گوشی هوشمند از حذف کامل و امن اطلاعات شخصی خود اطمینان حاصل کنید. 

بدنه و صفحه‌نمایش گوشی خود را کاملا تمیز کنید

تمیز بودن بدنه و صفحه‌نمایش گوشی هوشمندتان عامل بسیار مهمی در جلب توجه خریدار محسوب می‌شود. سعی کنید که پیش از اقدام به فروش دستگاه حتما بدنه و صفحه‌نمایش آن را کاملا تمیز کنید. این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، چرا که اولین قضاوت خریدار با اولین نگاه وی به ظاهر دستگاه انجام می‌شود.

پاک کردن صفحه نمایش گوشی

سعی کنید که برای تمیز کردن صفحه‌نمایش گوشی از پارچه‌های مناسب استفاده کنید. اگر دستگاه‌تان پیش از این در قاب نگهداری می‌شد به احتمال زیاد جذابیت ظاهری بدنه دستگاه همچنان حفظ شده است. در غیر این صورت سعی کنید که شیارهای موجود در بدنه دستگاه که محل انباشته شدن گرد و غبار و چربی دست هستند را کاملا پاک‌سازی کنید.

لوازم جانبی گوشی خود را تکمیل کنید

جعبه و متعلقات گوشی

تکمیل بودن لوازم جانبی گوشی یکی دیگر از عوامل موثری است که خریدار پیش از خرید دستگاه به آن توجه می‌کند. بدون تردید هیچ فردی تمایل ندارد که یک گوشی هوشمند فاقد شارژر یا هندزفری را خریداری کند. سعی کنید که پیش از اقدام به منظور فروش گوشی هوشمند دست دوم خود تمام لوازم جانبی و متعلقات مورد نیاز آن را تکمیل کرده و به همراه جعبه دستگاه در اختیار خریدار قرار دهید.

تعمیرات جزیی مورد نیاز را انجام دهید

بروز برخی از مشکلات در حین استفاده از گوشی‌های هوشمند با گذر زمان طبیعی است. به عنوان مثال اگر گوشی شما از پوشش سوکت شارژ بهره‌مند باشد، احتمالا به مرور زمان این پوشش هرز شده یا از بدنه دستگاه جدا می‌شود. همچنین این احتمال وجود دارد که سوکت شارژر دستگاهتان به استفاده مداوم کمی شل شده باشد. خوشبختانه انجام تعمیرات این چنینی فرآیند چندان پیچیده‌ای نداشته و به سادگی قابل انجام است اما همین موضوعات کوچک دید خریدار را نسبت به گوشی هوشمندتان تغییر داده و به نوعی وی را دلسرد می‌کنند. فروشندگان موبایل هم با مشاهده نقص‌های جزیی این چنینی سریعا آن‌ها را مورد هدف قرار داده و به این صورت افت قیمت بیشتری را برای گوشی دست دوم شما لحاظ می‌کنند.

سوکت شارژر گوشی

بنابراین بهترین راه‌حل موجود در راستای جلوگیری از این اتفاقات، تعمیر موارد جزیی مورد نظر است. پیش از اقدام به منظور فروش گوشی خود به عنوان یک دستگاه دست دوم سعی کنید که نواقص جزیی آن را شخصا تعمیر یا برطرف کنید. برطرف کردن این نواقص هزینه بسیار ناچیزی را به همراه دارد، اما فروش دستگاه با این نواقص افت قیمت بیشتری را برایتان به بار می‌آورد.

از سایت‌های آنلاین و قابل اعتماد استفاده کنید

شک نداشته باشید که یک فروشنده موبایل تنها به فکر سود خود بوده و به هیچ وجه گوشی دست دوم شما را با قیمت مناسب خریداری نمی‌کند. طی چند سال اخیر سایت‌های آنلاینی ایجاد شده‌اند که از طریق آن‌ها خریدار و فروشنده می‌توانند به طور مستقیم با یکدیگر در ارتباط بوده و به این صورت فرد واسط یا اصطلاحا دلال از معامله حذف شود. سایت‌هایی نظیر شهر۲۴ از بهترین منابعی هستند که می‌توانید از آن‌ها به منظور فروش مستقیم گوشی دست دوم خود با قیمتی عادلانه استفاده کنید.


استفاده از این سایت‌ها علاوه بر اینکه برای افراد علاقمند به فروش گوشی دست دوم بهترین بستر را فراهم می‌کند، از سوی دیگر منبع بسیار عالی برای خریداران و افرادی که به دنبال گوشی‌های دست دوم هستند هم محسوب می‌شود. اگر قصد دارید که گوشی دست دوم خود را با قیمتی عادلانه به فروش برسانید حتما از این سایت‌های واسط استفاده کرده و مراجعه به فروشندگان موبایل را فراموش کنید. در انتهای این مقاله به آموزش نحوه استفاده از سایت شیپور به عنوان یکی از بهترین منابع موجود در راستای خرید و فروش گوشی‌های دست دوم می‌پردازیم.

با ارائه اشانتیون توجه خریدار را جلب کنید

فروش گوشی

ارائه اشانتیون به شدت در جلب توجه خریداران موثر است. به عنوان مثال تصور کنید که قصد فروش گوشی گلکسی اس 5 خود و خرید یک آیفون 6 را دارید. در این شرایط اگر گلکسی اس 5 شما از قاب اختصاصی بهره‌مند بوده و به آن رم میکرو اس‌دی (Micro SD) متصل کرده‌اید، این لوازم را به عنوان اشانتیون در اختیار خریدار دستگاه قرار دهید. این موضوع به شدت در جلب توجه بیشتر خریدار موثر است. فراموش نکنید که با فروش گلکسی اس 5 و خرید آیفون 6، قاب گلکسی اس 5 و رم میکرو اس‌دی آن برای شما هیچ کاربردی ندارد!

از گوشی خود عکس‌های با کیفیت ضبط کنید

فروش گوشی

اگر از سایت‌های آنلاینی که به منظور خرید و فروش گوشی‌های دست دوم طراحی شده‌اند استفاده کنید بهتر است برای معرفی محصول خود به خریداران عکس‌های با کیفیتی از دستگاه را ضمیمه آگهی کنید. این موضوع به شدت در جلب توجه خریدار موثر واقع می‌شود.


برای فروش گوشی خود با بالاترین قیمت می توانید  آگهی رایگان  خود را درسایت شهر24 ثبت کنید

راهنمای خرید گوشی دست دوم

نکته اول: مطمئن شوید گوشی دزدیده شده نیست!

در قدم اول باید بنا به هر طریق اطمینان حاصل کنید که گوشی دست دومی که قصد خریدش را دارید دزدیده شده نباشد و بعدا مشکلاتی را برایتان ایجاد نکند. بدین منظور از فروشنده گوشی بخواهید تا جعبه آن، فاکتور فروش و سایر اقلام این چنینی را به همراه گوشی در اختیارتان قرار دهد. اگر گوشی این اقلام همراه را داشته باشد، احتمال اینکه دزدیده شده باشد بسیار پایین است، اما اگر فروشنده با عذر و بهانه عنوان کند که به این اقلام دسترسی ندارد و فقط خود گوشی را در اختیارتان قرار می‌دهد، احتمالا یک جای کار می‌لنگد! بنابراین در قدم اول مطمئن شوید که گوشی دست دومی مورد نظرتان دزدیدی نباشد.


نکته دوم: مطمئن شوید گوشی اصل است!

اگر خیلی در مورد گوشی های موبایل اطلاعات ندارید و نمی‌توانید مدل اصل گوشی ها را از نمونه های کپی و نمونه های فیک چینی تشخیص دهید، حتما از یک فرد با تجربه‌تر کمک بگیرید تا خدای نکرده یک گوشی فیک و کپی به جای نمونه اصل به شما فروخته نشود! این روزها گوشی های کپی و فیک به قدری شبیه به نسخه اصلی آن‌ها تولید می‌شوند که به واقع تشخیص تفاوت آن ها برای یک فرد تازه کار بسیار دشوار خواهد بود. پس یکی دیگر از نکاتی که باید در حین خرید یک گوشی دست دوم به آن توجه کنید این است که مطمئن باشید گوشی مورد نظر اصل بوده و کپی و فیک چینی نیست.


نکته سوم: بررسی دقیق بدنه گوشی

بعد از اینکه مطمئن شدید گوشی مورد نظر دزدی و نمونه فیک نیست، باید با دقت بدنه دستگاه را بررسی کنید. توصیه می‌کنیم برای انجام این کار کمال دقت را صرف نمایید و تمام زیر و بم های بدنه و فیزیک گوشی که قصد خریدش را دارید بررسی نمایید. گوشی های دست دوم عموما دچار ضربه، خط و خش، رنگ پریدگی و غیره هستند. در اغلب موارد فروشنده این نکات را به خریدار می‌گوید، اما در برخی شرایط ممکن است به نکات خاصی اشاره نشود که در این حالت خریدار باید زرنگ باشد و قبل از خرید یک گوشی دست دوم زیر و بم بدنه و فیزیک آن را بررسی کنید.

8 نکته که باید قبل از خرید یک گوشی دست دوم بدانیم

نکته چهارم: بررسی عملکرد اجزای گوشی با سرویس کد تست

گوشی های هوشمند امروزی به بخش اختصاصی تحت عنوان Service Code Test مجهز هستند که کاربر را به منویی منتقل می‌کنند که امکان تست عملکرد اجزای سخت افزاری گوشی را می‌دهد. این بخش بهترین قسمتی است که می‌توانید از آن برای بررسی عملکرد بخش ها و اجزای مختلف سخت افزاری گوشی دست دومی که قصد خریدش را دارید استفاده کنید. برای مثال با ورود به این منو می‌تواند عملکرد اجزایی همچون دوربین اصلی، دوربین سلفی، صفحه نمایش، اسپیکر، اسکنر انگشت، سنسورهای گوشی، موتور ویبره و غیره را بررسی کنید. نحوه ورود به منوی سرویس کد تست با توجه به مدل گوشی که قصد خریدش را دارید متفاوت خواهد بود. برای دستیابی به کد مورد نظر می‌توانید تماسی با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک برقرار کرده و ضمن ارائه مشخصات گوشی خود از آن ها راهنمایی دقیقی بخواهید. همچنین با جستجوی در اینترنت هم می‌توانید به کد سرویس تست گوشی مورد نظرتان دسترسی یابید. بنابراین همیشه پیش از خرید یک گوشی دست دوم به بخش سرویس کد تست (Service Coe Test) مراجعه کرده و عملکرد بخش های مختلف دستگاه را بررسی کنید.


نکته پنجم: اطمینان از سالم بودن پورت های اتصال

بعد از اینکه از موارد فوق اطمینان حاصل کردید، نوبت به بررسی پورت های اتصال گوشی می‌رسد. این پورت ها به صورت عامیانه شامل پورت شارژر، پورت جک هدفون، شیار سیم کارت و شیار حافظه SD می‌شوند. حتما قبل از خرید یک گوشی دست دوم مطمئن شوید که تمام پورت های اتصال نام برده شده در آن عملکرد بدون مشکلی ندارند. اگر گوشی که می‌خرید به قلم استایلوس مجهز است، حتما عملکرد آن را هم بررسی کنید.


نکته ششم: اطمینان از اصالت گوشی در طرح رجیستری

طبق قوانین جدیدی که به موجب طرح رجیستری اعمال شده باید گوشی های موبایل جدیدی که خریداری می‌شوند در گمرک ثبت شده باشند و به عنوان گوشی با اصالت روانه بازار شوند. شما به عنوان خریدار در حین خرید یک گوشی دست دوم باید حتما از اصالت آن گوشی اطمینان حاصل کنید، در غیر این صورت با مشکل مواجه خواهید شد و ممکن است ملزم شوید هزینه گمرک و واردات گوشی را پرداخت نمایید. این موضوع به ویژه در این دوره که طرح رجیستری موبایل تقریبا در مراحل آغازین کار است اهمیت زیادی دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه اطمینان از اصالت گوشی و ثبت شده بودن آن از راهنمایی استفاده کنید که در مقاله “معرفی و آموزش روش های استعلام اصالت گوشی از سامانه همتا” ارائه شده است.


نکته هفتم: دریافت کد فعال سازی برای انتقال مالکیت گوشی

طبق قوانین طرح رجیستری، گوشی های موبایلی که مشمول این طرح هستند برای فروش به دیگر افراد باید پروسه‌ای را طی کنند که به آن انتقال مالکیت گفته می‌شود. این کار باید حتما از جانب فروشنده گوشی انجام شود و وی یک کد فعال سازی را در اختیارتان قرار دهد تا شما بعد از خرید گوشی دست دوم او قادر به فعال کردن گوشی در کنار سیم کارت خود باشید.


نکته هشتم: اطمینان از مناسب بودن قیمت گوشی

نکته آخری که باید به آن توجه کنید این است که قیمت پیشنهادی فروشنده برای گوشی دست دومی که قصد دارد در اختیارتان قرار دهد معقولانه و مناسب باشید. یک گوشی دست دوم در مقایسه با نسخه نو آن به مراتب ارزان قیمت تر است. افت قیمت گوشی های دست دوم با توجه به ظاهر، کارایی و مدت زمانی که از آن ها استفاده شده متفاوت خواهد بود. بنابراین همیشه در حین خرید یک گوشی دست دوم به قیمت آن توجه کنید تا خدای نکرده سر شما کلاه نرود و گوشی دست دومی را با قیمت بالا خریداری نکنید.


اگر قصد فروش گوشی خود را دارید آگهی رایگان خود را درسایت شهر۲۴ ثبت کنید